Äntligen klar.....

Nu har jag och Zack äntligen lyckats bygga ihop den sista lego-julklappen. Zack har tjatat och tjatat sedan julafton att han vill bygga den. Jag har sneglat på den enormt stora kartongen och kommit med undanflykter. Nu gick det inte längre att komma undan...

Vi började klockan 17.55 och lade i ett rasande tempo, tyckte vi.
20.10 var vi klara och här är resultatet!

Detaljerna på trailern är massiva. Det ser enkelt ut och det är det kanske också. Men det är ju SÅ MÅNGA DELAR! Tar en evighet att bygga ihop.

Jaja, det är roligt i varje fall. Zack och jag var såååå stolta!

Tyvärr så ser inte bilarna ut som de ska längre. Zack har nämligen en idé om att starta ett företag. "Pimp my lego"
Han tar befintliga ihopbygda legosaker (som oftast Pappa har byggt till 99%) och gör om dem till oigenkänlighet...
Kul att han är kreativ.....

I dag har vi varit hos Fammo och Faffa på deras företag och hämtat hem lite möbler.
Detta är arvegods från Sigge (min farfar).
Det roliga är att det finns en historia bakom. Det här skåpet stod förvarat i ett skjul i Nästansjö. Sjön svämmade över och hela målningen blev 'förstörd'. Vi tycker den se väldigt antik ut.

Passar jättebra i våran hall.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Halloj!

Nu hittade jag hit också.. var jättetervligt att få träffa dig på riktigt i lördags!

Kram Emelie

2009-01-12 @ 20:00:03
URL: http://majasmamma.blogspot.com
Postat av: Emelie

Hej!

Jag har hört mycket om Kirre, just att den ska vara så underbart bra.. ska bli spännande att läsa, jag som är så blödig också :-(

KRAM Emelie

2009-01-14 @ 18:32:06
URL: http://majasmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0