Zack ska bli industridesigner....(Loa)

Klockan är nu nio på kvällen och mamma Sandra har åkt till jobbet. Zack sitter ute i köket och leker med lego och har så kul så jag har inte hjärta att skicka honom i säng. 
För några minuter sedan kom han ut till mig (som sitter vid datorn) och visade att han hade byggt en bil! 
"OJ, den måste vi spara så mamma får se hur fin den är", sa jag men det tyckte inte Zack. 
Jag lyckade i varje fall få en bild på den. 
image129
Nu är pappa Loa så stolt så stolt. 

På tal om Zack så har han fått en gammal sliten mini-polis keps av Otto så nuförtiden så ser vi inte Zacks ansikte. Vi ser det här...

----
I går var det premiär. Grillpremiär.... Kalltsomsatan å stå ute och grilla-premiär. 
Gott blev det i varje fall. Här ska ni få mitt recept på (förmodligen) sveriges godase marinad. 

Vinäger
Salt
Svartpeppar
Chilipulver
Currypulver
Riven ingefära (ungefär en tumstorlek)
4-5 vitlöksklyfor pressade (eller skivade i tunna tunna skivor för mer smak)

Rör ihop detta och bada köttet i MINST 3 timmar. Helst över natten. 
Lägg köttet på grillen

Jag använde texas-steak. Mycket god. 
Grilla på låg värme (gallret högst upp) till köttet är genomgrillat. 
Avnjutes med pomme (eller potatisgratäng) och mangoraja-sås. 
Hur fantastiskt gott som helst. 

Tror Ni mig inte så ta med en flaska vin och bjud in er hit så lagar jag det till Er. ;)

Nu trodde Ni att inte Zigge skulle få vara med i den här bloggen? 
Ikke!
Så här ser det ut när Zigge äter korv med bröd:
 

Puss och kram och nyp i stjärten. 

, Loa


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej grabbarnaz samt de som kollar grabbarnaz kommentarer.
Jag tänkte bara be er alla om en tjänst och det skulle vara supersnällt om ni hjälpte mig :)

Det är så att jag är med och tävlar med en av mina bilder i Åres fototävling,
och gillar ni bilden får ni jättegärna hjälpa till och rösta :)

Adressen är http://photoadventure.se/gallery?order=v
"renfjället" heter bilden.

Skulle verkligen betyda jättemycket om ni bara gör ett litet klick på "rösta" knappen.

Tusen tack i förhand till alla ni som känner er villiga att hjälpa till :)

2008-04-12 @ 21:18:56
Postat av: Patricia

Godnatt, sovgott! ♥

2008-04-12 @ 21:24:53
URL: http://PROMENADE.blogg.se
Postat av: mims

ha en trevligkväll!

2008-04-12 @ 21:30:19
URL: http://mims08.blogg.se
Postat av: Johanna

När ska vi komma då??? ;)

2008-04-12 @ 21:52:08
URL: http://gullungar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0