musikskola och dans

Min lilla kille Zack har ju dansat sen han var 2 år och ville gärna gå en termin till..
Så självklart anmälde vi honom så måndagar 16:15-17 går zack på sin älskade dans..
Och han blev så himla glad när jag berättade att det var Emma som skulle ha hans grupp.
Emma är en jätte go tjej som är så himla bra med barnen och har ett tålamod av stål..



Sen har Zack och vi pratat rätt mycket om han skulle vilja spela ett instrument eller vara med i någon sång grupp..
Zack älskar verkligen musik så därför blev vi så glada när vi läste om den ny startade "musikklubben.
Så fredagar ska jag gå på musik klubb..
Låter jätte intressant och lärorikt och ska verkligen bli spännande...
Här får ni lite info, på tisdag ska jag och Loa på infomöte..
Yamaha - Barnens Musikklubb
Junior Music Course är basen för hela Yamaha Musikskola.
Varje grupp består av åtta barn i åldern 4-5 år i föräldrars sällskap. Denna åldersperiod är den fas där barnens lyssnarförmåga utvecklas som mest expansivt. Det primära målet är att skapa förutsättningar för barnen att förvärva känsla för tonhöjd, såväl som färdigheter att identifiera olika ljud och klangfärger. Barnen lär sig de musikaliska grundelementen rytm, melodi och harmoni genom att lyssna, sjunga och spela. Kursen utvecklar dessutom deras grundläggande förmåga att ha kul med musik, på ett fritt och lättsamt sätt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0