Bor man i Kolmården så gör man giraff-pepparkakor punkt

I dag har vi haft julmys. Zack och jag har gjort ett pepparkakshus som kommer att gå till historien som världens vackraste...
Favoritgodiset på och allt!


Zigge kavlar pepparkaksdeg. Nja, kavlar och kavlar. Sitta och banka en 3 kilos kavel i bordet räknas väl oxo om man bara är ettochetthalft....


Zack hjälper till att göra pepparkakor. På bilden en pepparkaksutter...


Själv tog jag itu med att göra årets pepparkakshus. Bilden visar huset INNAN taklagsfesten


Vi som bor i Kolmården kan ju inte ha vanliga kakor. Nejdå. Giraffer, Elefanter, dinosaurier och uttrar ska det vara. :)


Här är det (nästan) färdiga huset. Puckopappa (jag) köpte garneringsgelé och inte garnityr. Detta skall givetvis åtgärdas och om ni följer bloggen så kommer den absolut sista versionenatt visas lagom till jul.
OBS. Zack har totalansvaret för att kladda ner huset med garnityr. Ska det vara så ska det vara ordentligt!


Zack visar stolt upp sin aldeles egengjorda dinosauriepepparkaka. Säg för guds skull inte att det är en säl. Då får ni stryk. Det fick jag...

Kommentarer
Postat av: johanna

blir impad att en 2 och en 4 åring kan göra ett sånt fint hus! :D

2008-12-11 @ 22:36:34
Postat av: Mormor

Vad duktiga ni har varit!!! Jättefint Kram Mormor

2008-12-12 @ 11:07:11
Postat av: Lottiz

Men det ser du väl att det är en dinosaurie och ingen säl, haha. Duktiga ni varit och resultatet blev ju riktigt fint :-D

2008-12-12 @ 20:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0