En vägg sprang in i mig mamma

När jag kom till dagis i dag möttes jag av en grupp stirriga barn som direkt är dom såg mig börja skrika Zack har blod Zack har blod.
När jag efter en del lyftande av små barn kom fram till min älskade skit sa han med darrande röst och tårarna sprutande.
- Mamma väggen sprang in i mig nu kommer jag å ett stort blåmärke ju.
Stora grabben Z har en del energi förstår ni och har inte riktigt förstått hur man går utan han hoppas, spring svichar eller glider fram.
Ja just glider fram i en himla fart hade han gjort men glömde liksom att det var en kurva där. Så i stället åkte han rakt in i hörnet och självklart har dom en list i exakt Zacken höjd.
Så nu har mitt kära Z ett hack under ögat som en snäll sköterska på våran vårdcentral hjälpte oss att trycka ihop och lägga förband på.
image5

Dom är bara så söta borta på vårdcentralen.
Jag tog med mig Z dit bort och han hoppade självklart in och den första vi möts av är vår kära BVC sköterska som frågar Z vad som hänt.
- EN VÄGG SPRANG IN IMIG SER DU ALLT BLOD.

Hörde några glada skratt och fniss bakom mig
( där flera satt i väntrummet )
När han sen var lagad och fixad som han sa gick han in till apoteket och berättade även där glatt vad som hänt och att han skulle köpa bamse plåster. Nu hade dom inte bamse så Z valde Nalle Puh plåster.
Och tur var det, för när vi kom hem möts vi av en rödgråten lille bror med ett hack på näsan.
Han hade träffat en stol. Så nu har vi två omplåstrande grabbar.

image6

Efter en lunch bestämde vi hos för att åka in en tripp till öppna förskolan.
Blev en lugn eftermidag då vi var dom ända där.
Zack tyckte det var lite halv tråkigt men fick väldigt mycket uppmärksamhet av L och S som jobbar där.
image7image8
image9image10

Nu ska min kära man börja med maten och jag ska lägga mig och vila en stund för i kväll går jag på natten igen.
Kommer nu jobb 3 nätter ledig 1 natt och jobba 3 sen ledig 7 dagar.

Men vi hörs senare.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Attans rackarns bananer!!! Lucas vet ju hur det där är oxå, märkligt att sakerna flyger på dom så där ;) Båddare grababrna ser väl omplåtsrade ut å jag hoppas de mår bra nu!!!
STOR KRAM!

2008-02-12 @ 20:00:54
URL: http://gullungar.blogg.se
Postat av: Emma

Stackars Zack!! Attans vilka väggar de har på dagis ;)

Många kramar!!!!

2008-02-12 @ 21:12:29
URL: http://linusludde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0