Matlagning

God kväll på er därute.

Sitter i skrivandes stund på min arbetsplats.
Har nu gått på min 1 natt av 3 sen ledig 1 och sen jobba 3 ledig 7.
Än så länge har det varit lugnt och nu sitter jag och slö kollar på tv samtidigt som denna blogg skapas.
Tänkte uppgradera er med lite härliga bilder på min kära familj under deras middags bestyr på kvällskvisten.
Min kära make har på sista tiden tagit på sig stora delar av matlagningen hemma hos oss.

image11

Tror det har någon med min dåliga matlagning att göra.
Men jag klagar verkligen inte super lyxigt att sätta sig ner vid bordet och bara äta och slippa all matlagning.
Sen kan det ju också bero på att han nu har mycket mer tid då han är pappaledig eller som han själv uttrycker sig  ?papparjobbar?.
Den lille gav maten mer en godkänt trodde verkligen inte det kunde rymma så mycket i något sådant litet.

image12

Sen när den goda maten var uppäten så har vi den perfekta hemhjälpen.
Ja, jag vet att barnarbete är förbjudet men lovar han gör detta mer en gärna.

image13

Sen har vi den stora grabben Z som gör allt på sitt sätt, så när vi fixade middag så var ju han spindelmannen.

image14

Men Zack är i vanliga fall en riktig topp kock och hjälper nästan dagligen till i köket.
Kanske blev lite mycket för honom i dag.
Nä ni nu ska jag få lite arbetssysslor gjorda sen ska jag sätta mig och knåpa ihop en CV åt en kompis.

Ha det bra så hörs vi sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0