Fullt ös på en fredag

I dag har det varit fullt ös. Hela förmiddagen var vi på öppna förskolan, hela familjen, och hade jätteroligt.
Nora kom dit med lillasyster Julia och Moa kom med lillebror Anthon.

Farmor ringde och berättade vad hon och farfar ville ha i julklapp. Skönt när man slipper tänka...
När ändå farmor ringde så passade jag på att fråga om hon inte saknade sina barnbarn så pass mycket att hon ville bjuda på lunch. Det ville hon!

Innan vi åkte på lunch med farmor så åkte vi till gammelmormor Berits grav där vi under koncentrerade och cemioniella former tände ljuslyktan Zack gjorde i går.
Zack prata lite med Berit och hoppades att hon har det bra däruppe i himlen. Zack va även lite orolig för att kråkorna skulle komma och välta lyktan.


Zack blir alltid väldigt seriös och eftertänksam när han är vid graven. Han tycker det är lite speciellt. Han saknar gammelmormor Berit en hel del...

Efter lunchen med Farmor så bar det av mot staden där Zack skulle få sig det årliga frisörklippet.
Jag intruerade frisören att vi vill ha lite längd kvar. 240 kronor senare så såg vi att han endast hade toppat Zack.
Nästa gång så intruerar jag tydligare om att klippning är klippning. Inte en toppning.
Ja ja, alltid lär man sig nåt. Nu blir det inte frisörbesök på ett år...

Nu har vi kommit hem och laddar for IDOL! Zack (den svikarn) har slutat att tillsammans med mig hålla på Alice. Nu håller han på Johan Palm..... Hmmm. Allt för en hatt.
Mamma Sandra håller på Robin B. Jag tror det är bara för att han är snygg och söt...

Julmusten i kylen och popcornen färdiga att poppas. Heja Alice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0