Ont, det gör ont...

Zack har i några dagar haft ont under foten. Det har varit en liten knöl och när vi ville känna så fick vi inte. Vi tänkte gå till VC på måndag och titta till det.
Men, i morse så kunde han knappt stödja på foten. Jag (pappa) jobbade så vi fick lämna bort Zigge till kompisar (tack Camilla och Oskar. Ni äger!) och Sandra tog Zack till jourvårdcentralen. 

Doktorn på vårdcentralen trodde, som vi, att det satt något i foten tills en sköterska började yra om en infekterad vårta (!). Summa koncensus så gjorde de ingenting åt saken utan skickade hem Zack utan åtgärd och sa att vi skulle avvakta i ett par dagar. 

När jag kom hem så skulle vi ta en titt på foten och jag såg att det stack ut någonting ur 'vårtan'. Jag drog ut en ca 1 cm lång men ganska smal glasbit. 

Man blir ju arg! Det borde finnas ett mellanting mellan vårdcentralen och akuten. Hur ofta åker man till jourvårdcentralen med vetskapen om att de inte gör någonting men man är inte tillräckligt sjuk för att prioriteras på akuten...

Skit samma. Zack kommer bli bra i foten på några dagar och det är det viktigaste!



Kommentarer
Postat av: Gabriella

Vilken fin blogg ni har! Mycket fina bilder!! Stackars lille Zack...skönt att det verkar bättre!Kramar från Gabriella

2008-11-15 @ 19:36:48
Postat av: Oskar

Stackars lilla zack, helt otroligt att de inte gör saker ordentligt när man väl kommer dit. Det var roligt och härligt att ha Zigge här men det märks tydligt att vårt hem inte är barn anpassat ..... än =). Kram kram

2008-11-15 @ 20:38:30
Postat av: Carro

stackars Zack, tycker oxå att det är så dåligt med läkare idagens läge! Vilken tur att ni fick ut glasbiten. Lilla gubben.

Kram Carro

2008-11-16 @ 09:25:09
URL: http://snuttungar.blogg.se/
Postat av: Mormor

Skönt att han är bättre i foten nu och att glasbiten kom ut!!! Dåligt av jourcentralen att inte kunna fixa detta tycker jag....

Pussa på min duktiga kille!!!

2008-11-16 @ 11:21:46
Postat av: Emma

Men vilka puckon!!!! Hoppas ni ringde upp dom och berättade vad det var! Så himla dåligt att de inte kollade ordentligt!



Men tur i oturen att ni såg glasbiten och som sagt huvudsaken är att Zack snart är återställd igen!



Kram på er

2008-11-16 @ 13:57:03
URL: http://linusludde.blogg.se/
Postat av: Lottiz

Vad dåligt att de inte såg glasbiten och tog er på allvar. Jag skulle definitivt ringa och säga till VC vad felet var och tala om hur dåligt ni tycker att de bemötte er.

2008-11-16 @ 19:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0