Mamma ett år äldre....

I förrgår så var Zack och jag på paketjakt.
Vi visste att mamma ville ha en ny poppcorn-maskin, för den gamla var sönder sedan länge. Mamma hade inte uttryckligen önskat det just som födelsedagspresent men Zack och jag kom fram till att det vore en toppenpresent.

Jag förmanade Zack att han absolut inte fick berätta för mamma vad det var i paketet. När vi kom hem så satte jag mig , på kvällen, vid datorn för att plugga in det sista till tentan. Då kom Zack fram till mig.

Z - "Pappa! När JAG fyller år. Vet du vad jag önskar mig då?"
P - "Nej, vaddå?"
Z - "EN POPCORNMASKIN!!!"

Sandra, som stod ca 2 meter därifrån började fnissa och så var den överraskningen röjd...

Nåväl. Dagen efter (i går) när jag kom hem från skolan så hade jag köpt blommor. Tre mörkröda rosor (en från varje grabb). Jag smet in hemma när Sandra hämtade monstren på dagis.

När de kom hem så tog jag grabbarna och Zigge gav mamma hennes blommor

Och Zack gav mamma hennes present...

Mamma blev JÄTTEGLAD och var JÄTTEÖVERRASKAD över sin fina present. ;O)

Sedan hade vi besök av favoritkusinen Oscar ocg Pernilla. Då åt vi massor av glass!

Senare på kvällen så kom mommo Katharina, moffa Uffe, Gemelmoffa Pelle och moster Frederika på besök.
Även farmor tittade förbi.

När Zack och jag äntligen hade fått ut alla gäster så var det dags.

NU SKULLE DET POPPAS!

Zack fattade först ingenting. Det var ju bara håra popcornkärnor som snurrade omkring. Men sen kom det igång och det poppades för glatta livet. En pefekt present för vår mamma (och oss) tycker vi!

Kommentarer
Postat av: Josefine

grattis i efterskott sandra!!

2009-01-16 @ 19:41:07
URL: http://josephines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0