Leta skatter.....

Familjen (mest jag) har börjat med en ny hobby. Vi (mest jag) letar skatter med GPS. Jag har ju gps i mobilen så det gåt ganska bra. 
Dessa skatter ligger utplacerade på alla möjliga, och omöjliga, ställen runt om i världen. Det finns nästan 800 00 av dem.

Grejen när man hittar en skatt är inte att ta den, utan man loggar att man varit där. Det gör man genom att skriiva i ett block som finns i skatten samt att man registrerar sitt besök på hemsidan. 

Har man riktigt tur så finns det en TB (travel-bug) i skatten. Det kan vara en liten grej (gosedjur, nyckelring eller linande) med en speciell kod på. DEN tar man med, loggar att man har den och lämnar i nästa skatt man hittar. Just nu har vi en liten söt kanin. 

Den kaninen ska med på melodifestival i kväll tillsammans med mig, Sandra, Zack, Clara och (lilla) Oscar.

Zigge, det lyllot, får en myskväll med världens bästa faster: Pernila

ps. hemsidan för skattletning är www.geocaching.com ds.

, Loa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0